VK Könyvelőiroda

vkkonyveles-ugyfelkapu-megszunes

Megszűnik a hagyományos ügyfélkapu

2025.01.16-tól a Központi Azonosítási Ügynök több bejelentkezési lehetősége is megszűnik, illetve átalakul. Ez az a felület amelyen keresztül többek között az ügyfélkapunkba, nav-tól kapott üzeneteket tartalmazó tárhelyünkre tudunk belépni. 

Éppen ezért nagyon fontos, hogy minél hamarabb elvégezzük a szükséges lépéseket amelyeket jelen cikkünkben igyekeztünk összeszedni.

Első körben nézzük melyek azok a módok amelyek megszűnnek és átalakulnak: 

 

  • Ügyfélkapu(“sima”)

  • Elektronikus személyi igazolvány

  • Telefonos azonosítás

  • Arcképes azonosítás

 

Ez tehát azt jelenti, hogy ettől a dátumtól előreláthatólag kétféleképpen léphetünk be azokra a felületekre amik a KaÜ-t használják ezek nem mások mint az:

 

  • Ügyfélkapu+

  • DÁP mobilalkalmazás

 

A nagy különbség, hogy még eddig elegendő volt egy felhasználónév + jelszó kombináció a bejelentkezéshez most azonban beépül egy kétfaktoros autentikáció.

Ennek a lényege, hogy az első lépésként megadjuk a felületen a szokásos módon a felhasználónevek és a jelszót majd a követketkező felületen pedig az autentikátor által megadott, 30 mp-ig érvényes kódot kell beütni a mezőbe.

A másik lehetőség a DÁP mobilalkalmazás ennek a lényege, hogy amennyiben asztali számítógépen kívánunk bejelentkezni úgy erre a lehetőségre kattintva megjelenik a kijelzőn egy QR-kód amelyet a mobilunkon található DÁP mobilalkalmazással beolvasva a felhasználónév és jelszó páros használata nélkül jelentkezhetünk be.

Most pedig térjünk rá, hogy hogyan is állhatunk át a már meglévő ügyfélkapus azonosítási módról az ügyfélkapu+ azonosítási módra.

 

Fontos!!

Az Ügyfélkapu+ igénylése előtt töltsük le akár Android akár iOS eszközünkre  a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort.

Amennyiben nincs okostelefonunk vagy tabletünk, úgy  a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatjuk.

Cikkünkben a Google Authenticatort használtuk.

Ügyfélkapu+ igénylése applikációval:

 

  1. Nyissuk meg a hagyományos ügyfélkaput és jelentkezzünk be.
  2. Kattintsunk az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a “Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” gombra.
  3.  A képenyőn megjelenik egy QR-kód. Ekkor nyissuk meg az okostelefonon vagy táblagépen a telepített hitelesítő alkalmazást majd olvassuk be a QR-kódot.( Fontos! Célszerű lefényképezni a QR kódot ha a későbbiekben szükségünk lenne rá. )
  4. Adjuk meg az Ügyfélkapu jelszót és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
  5. Kattintsunk a Tovább, majd a Mentés gombra.
    Fontos!
    Mentsük el az űrlapon megjelenő törlő kódot(később írok még róla) és kattintsunk a Befejezés gombra. 

Ügyfélkapu+ igénylése webes hitelesítő alkalmazással:


A cikkünkben a totp.app webes hitelesítő alkalmazást fogjuk alkalmazni. Fontos tudni hogy ez a webes alkalmazás a böngészőben tárolja az adatokat tehát amennyiben másik böngészőt, számítógépet használunk vagy amennyiben a böngészőt újratelpítjük vagy a „sütiket” töröljük úgy a hitelesítést újra be kell állítani.

1-2. Ezek a pontok megyeznek az applikációs azonosításhoz szükséges lépésekkel.
3. Amikor megjelenik a QR-kód kattintsunk a „Nem tudom beolvasni a kódot lehetőségre”.
4. Nagyon fontos! Jegyezzük fel a kódot amit kapunk olyan helyre, hogy más ne férhessen hozzá!
5. Nyissuk meg a totp.app nevű weboldalt.
6. Kattintsunk a bal felső sarokban található „+” jelre
7. A „secret key” mezőbe adjuk meg a 4. pontban feljegyzett kódot. Az alatta lévő mezőbe írjuk be, hogy Ügyfélkapu+.
8. Kattuntsunk az „Add” gombra.
Ha mindent jól csináltunk megjelenik egy 6 jegyű számsor. Innentől a lépések azonosak mind a két módszernél.

Fontos!
Mentsük el az űrlapon megjelenő törlő kódot(később írok még róla) és kattintsunk a Befejezés gombra.

 

Ettől a pillanattól kezdve már csak az Ügyfélkapu+-al tudunk bejelentkezni.

 

Bejelentkezni pedig a következőképpen tudunk: 

  1. Kattintsunk az Ügyfélkapu+ gombra.
  2. Adjuk meg a felhasználónevünket és a jelszavunkat.
  3. Nyissuk meg a hitelesítő alkalmazást és adjuk meg az alkalmazás által generált kódot. Vagy a webes hitelesítőben található kódot.

 

A törlő kód szükségessége: 

Amennyiben telefont cserélünk, vagy elveszítjük a készülékünket, telefon nélkül nem fogjuk tudni használni az Ügyfélkapu+-t. Meg kell szüntetni a szolgáltatást, hogy újra Ügyfélkapuval jelentkezhessünk be.

A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség.

  1. Nyissuk meg az Ügyfélkaput.
  2. Kattintsunk az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
  3. Adjuk meg a felhasználónevét, a jelszót és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
  4. Kattintsunk az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra
VK Könyvelőiroda
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.